Hotelli Haikon Kartanoon Tesla -latauspiste

Hotelli Haikon Kartanon kylpylähotellin välittömään läheisyyteen avattiin 22.6. koko Etelä-Suomen ensimmäinen hotellin yhteydessä oleva Tesla-sähköautolatauspiste. Hanke toteutettiin yhteistyössä Teslan ja Porvoon Energian kanssa.

”Hotelli Haikon Kartano on ollut kestävään kehitykseen liittyvissä ympäristöasioissa edelläkävijä jo 1980-luvulta”, kertoo hotelli Haikon Kartanoa pyörittävän Vuoristo-Yhtiöt Oy:n toimitusjohtaja Juha Mähönen: ”Sähköauton lataus on ollut meillä mahdollista jo jonkin aikaa, mutta yhteistyö maailmankuulun sähköautovalmistaja Teslan kanssa nostaa latauspalvelumme aivan uudelle tasolle. Olemme iloisia voidessamme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden ladata sähköauton vierailunsa aikana. Samalla edistämme omalta osaltamme puhtaampaa liikkumista. Ekologisuus on aina kuulunut Vuoristo-yhtiöiden arvomaailmaan.”

Teslan auktorisoituna Destination Charging Partnerina Haikossa on nyt kaksi uutta latauspistettä joissa toisessa pystytään lataamaan Tesloja ja toisessa sekä Tesloja että muitakin sähköauto- ja hybridiautomalleja nopeasti ja vaivattomasti. Latauspiste on koko Etelä-Suomen ensimmäinen hotellin yhteydessä oleva Tesla- sähköautolatauspiste, ja se näkyy myös kaikkien Teslojen karttanäytöissä.

Hotelli Haikon Kartanon omistavan Vuoristo-yhtiöt Oy:n hallituksen puheenjohtaja Veikko Vuoristo, itsekin hybridiauton käyttäjä, on tyytyväinen uuteen latauspisteeseen: ”Olemme iloisia saadessamme yhteistyökumppaniksemme tunnetun maailmanmerkin jonka arvot – korkea laatu, kestävä kehitys ja turvallisuus – jaamme täysin.”

Porvoon Energia, jonka kanssa Haikko on tehnyt pitkäaikaista yhteistyötä, on kokoluokkansa vihreimpiä energiayhtiöitä Suomessa. Yhtiö pyrkii järjestelmällisesti pienentämään ekologista jalanjälkeään mm. investoimalla ympäristöystävälliseen energiatuotantoon, kuten vesi-, aurinko- ja tuulivoimaan. Suomen luonnonsuojeluliiton sertifioimaa EKOsähköä tuotetaan Tolkkisten biovoimalaitoksissa. EKOsähkön tuottamiseen käytetään ainoastaan kotimaisia puupohjaisia polttoaineita kuten kuorta, haketta ja purua. ”EKOenergia-ympäristömerkki myönnetään vain sähkölle, joka tuotetaan erityisen ympäristöystävällisesti”, toteaa Porvoon Energian toimitusjohtaja Patrick Wackström.

Hotelli Haikon Kartano on Suomen ensimmäinen ja palkituin kartanohotelli, joka on toiminut jo vuodesta 1966. Hotellin 50. juhlavuoteen on sisältynyt mm. remontoidun elämyskylpylän sekä Anti-age –klinikan avaaminen keväällä 2016. Hotelli on Vuoristo-yhtiöt Oy:n 100% omistama kartano-, kylpylä- ja kongressihotellikokonaisuus Suomenlahden rannalla Porvoossa, 50 km Helsingistä.