Porvoon Energian asiakkaat voivat jatkossa pienentää hiilijalanjälkeään vastaanottamalla laskunsa mobiilisti uudella digipostipalvelu Kivralla

Vihreä energiayhtiö torjuu ilmastonmuutosta tuottamalla täysin hiilidioksidivapaata sähköä ja kehittämällä aktiivisesti digitaalisia viestintä- ja palvelukanaviaan.  Ympäristövastuullisuus on Porvoon Energialle arkipäivää ja siksi myös paperiasioinnin vähentäminen uusilla sähköisillä kanavilla on luontainen valinta. Porvoon Energian asiakkaat voivat vastaanottaa ja maksaa laskunsa mobiilisti digipostipalvelu Kivralla 1.2.2021 alkaen

Kivran käyttöönotto tukee yhtiön kampanjointia ilmastonmuutoksen torjumiseen. Samalla kun yritys siirtyy kohti hiilineutraalia ja luonnonvaroja kestävästi hyödyntävää toimintatapaa, tarjoaa se myös asiakkailleen mahdollisuuden helppoon ilmastotekoon. Vaihtamalla paperilaskunsa sähköiseen Porvoon Energian asiakkaat voivat vähentää omaa hiilijalanjälkeään ja samalla sujuvoittaa arjen asiointiaan.

”Haluamme tehdä laskun maksamisen asiakkaillemme mahdollisimman helpoksi tarjoamalle vaihtoehtoisia ratkaisuja laskujemme vastaanottamiseen. Paperilaskun vaihtaminen ympäristöystävällisiin vaihtoehtoihin, kuten e-laskuun tai sähköiseen digipostipalveluun, tukevat palveluina arvojemme mukaista toimintaa”, kertoo Porvoon Energian talouden ja hallinnon johtaja Merja Wilkman.

Kivra on Suomen ja koko maailman ensimmäinen digipostipalvelu, jolla voi lähettää ja vastaanottaa ilmastopositiivista digipostia. Palvelu on kuluttajille maksuton. Sähköiset laskut saapuvat perinteistä kannettua postia nopeammin ja palvelu myös muistuttaa käyttäjää lähestyvistä eräpäivistä. Palvelussa voi lisäksi hoitaa maksut myös muiden perheenjäsenten puolesta.

“Olemme todella iloisia, että Porvoon Energia lähti mukaan yhteiseen ilmastotekoon. Samalla kun yritys avaa uuden kanavan sähköiseen asiointiin, se tarjoaa myös asiakkailleen keinon pienentää omaa hiilijalanjälkeään helposti ja turvallisesti. Mitä enemmän Porvoon Energian asiakkaat ottavat Kivraa käyttöönsä, sitä enemmän syntyy positiivista ilmastokädenjälkeä ja ympäristö kiittää”, sanoo Kivran toimitusjohtaja Ilari Abdeen.

Suomessa toimivan Kivra Oy:n omistajat ovat Telia Company, Resurs Bank ja Kivra AB. Palvelun kumppaneita ovat johtavat laskutusoperaattorit Ropo Capital, PostNord Strålfors, CGI ja Telia, jotka tekevät Kivra-palvelun käyttöönotosta helppoa ja sujuvaa lähettäjäyritysten puolesta.

Porvoon Energia Oy – Borgå Energi Ab, Alexander Lökfors, laskutuspäällikkö
Kivra Oy, Maija Leivo, markkinointijohtaja

Porvoon Energia Oy – Borgå Energi Ab

Porvoon Energia Oy – Borgå Energi Ab on edelläkävijä energiantuotannon puhtaudessa ja haluamme tuottaa porvoolaisille ja muille suomalaisille sellaisia energiaratkaisuja, jotka tekevät päästöjen vähentämisen mahdolliseksi. Olemme Porvoon kaupungin sataprosenttisesti omistama energiayhtiö. Ollaksemme luonnollinen valinta, kaikki myymämme sähkö on hiilineutraalia sekä päästötöntä ja kaikki tuottamamme kaukolämpö on lähes 100 % uusiutuvaa. Tuotamme ja myymme Suomen Luonnonsuojeluliiton sertifioimaa EKOenergiaa, mikä täyttää kaikista tiukimmat kansainväliset kestävyyskriteerit. Olemme myös täyttäneet EU:n energiantuotannon vaatimukset vuodelle 2050 jo nyt. www.pbe.fi

Kivra Oy

Kivra on digipostipalvelu yritysten ja kuluttajien väliseen sähköiseen asiointiin. Kivralla voi vastaanottaa, käsitellä ja arkistoida laskuja ja muita asiakirjoja sähköisesti ja turvallisesti, luontoa säästäen. Kivra Oy:n omistajat ovat Kivra AB, Telia Company, ja Resurs Bank. Kivra Oy on perustettu vuonna 2018.

Kivra on aloittanut toimintansa Ruotsissa vuonna 2011 ja on nykyään maan digitaalisen asioinnin markkinajohtaja yli 4 miljoonalla käyttäjällään ja 20 000:lla mukana olevalla lähettäjäorganisaatiolla. Suomessa Kivra on aloittanut toimintansa helmikuussa 2020. www.kivra.fi