På denna sida hittar du länkar till våra felanmälan-sidor. Desto noggrannare information vi får, desto snabbare får vi felet löst.
Om lamporna eller andra elektriska apparater plötsligt slocknar, så kan det vara fråga om fel på apparaten, elavbrott eller störning i det egna hemmets elnät.
Ifall elavbrottet berör ett större område får vi oftast information om det i ett tidigt skede och felsökningen eller reparationsarbetena har påbörjats. På vår avbrottskarta kan du se läget i vårt stamnät i realtid. Meddela oss om elavbrott. Med denna blankett kan du också anmäla on träd som ligger på linjen eller om linjer som fallit ner på marken.
Det går också enkelt att bifoga en bild i felanmälan.
Har gatubelysningen slocknat, blinkar den eller lyser den dag och natt? Gör en felanmälan angående gatubelysningen genom att märka stället på kartan. Vi har tagit i bruk en ny tjänst som möjliggör att du kan söka opp just den armatur som felet gäller, klicka på det rätta stället och beskriva hurudant fel just den armaturen eller stolpen har.
Kunderna är vår bästa informationskälla gällande söndriga eller felaktiga gatubelysningsarmaturer.
Ni kan också meddela om träd som fallit över linjen.
Felanmälan kan också göras per telefon 020 690 144
Service av gatubelysning
Reparationstiden för lampbyte/-reparation är ca tre (3) veckor i centrum samt ca fem (5) veckor på landsbygden.